poniedziałek, 4 lutego 2013

Aby figurka była równomiernie zarumieniona...

No właśnie , aby figurka była równomiernie zarumieniona należy przed wsadzeniem do piekarnika posmarować pędzelkiem figurkę białkiem jajka. Wpadłam na ten pomysł z myślą że może będzie miało tak zwaną "błyszczącą skórkę" , bo coś mi tak świtało. No ale efekt zarumienienia mnie zaskoczył pozytywnie tym bardziej że robiłam parę ludzików gołych i przez to uzyskałam fajny , naturalny kolor "skóry " bez mieszania i malowania farbami. Ponad to nie było widać żadnego popękania i figurka była gładka. Także super. Pamiętajcie im dłuższa i większa temp. pieczenia tym ciemniejsze wychodzą. Jutro dodam zdjęcia moich prac właśnie posmarowanymi białkiem.

Kolejny "trik" to kiedy lepimy figurki i o zarysowanych kantach lub chcemy uzyskać " nie wyszczerbione" kółko bez ząbków wkoło po upieczeniu, to po wystygnięciu możemy zwykłym pilnikiem do paznokci skorygować niedoskonałości i nadać idealny , pożądany kształt.

Pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz