wtorek, 26 lutego 2013

Peeling kawowy i maska drożdżowa

Witam. Ciąg dalszy domowych kosmetyków.
PEELING KAWOWY:
Potrzebne :
-Fusy z kawy ( czyli ekonomicznie:) )
-Oliwka np.dla dzieci
Do miseczki z fusami dodajemy oliwkę tak aby była konsystencja nie za rzadka nie za gęsta. Najlepiej mieć oliwkę po ręką.
I wcieramy , masujemy  całe ciało. Działa mocno wygładzająco ( cudownie gładka skóra po tym). Działa także na cellulit , wtedy najlepiej wmasować papkę w ciało następnie folią spożywczą owinąć się i zrelaksować się przez ok 30 min. Wtedy też do kawy można dodać cynamonu , działa rozgrzewająco. Zmywamy ciepłą wodą i myjemy się gąbką ponieważ kawa farbuje skórę.

MASECZKA DROŻDŻOWA:
Potrzebne:
- Drożdże
-Ciepła woda
Moja cera jest bardzo wymagająca , skłonna do wyprysków. Im mniej składników w kosmetyku tym lepiej   jak dla mnie. Ja poznałam ten przepis na maseczkę dosyć dawno ( za czasów młodzieńczych problemów skórnych w okresie dojrzewania). Składniki były to : drożdże , łyżeczka mleka , łyżeczka oliwy. I to jest przepis, dla osób z cerą suchą . Ja zastąpiłam oliwę i mleko na Ciepłą wodę i jest to idealny przepis jak dla mnie.
Ćwierć drożdży rozkruszamy i dodajemy pół łyżeczki ciepłej wody ( dodajemy tyle , aby konsystencja nie była za rzadka, ale żeby łatwo się nakładało). Trzymamy ok. 15 min. Starajmy się nie mówić w tym czasie ponieważ maseczka popęka.
 Działa oczyszczająco , z oliwą i mlekiem nawilżająco, z wodą przeciw trądzikowo :)

Za niedługo mam zamiar wziąć się za robienie soli do kąpieli. Już poszukuję słoiczków:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz